“SEB bankas” valdes loceklis Ints Krasts.
“SEB bankas” valdes loceklis Ints Krasts.
Publicitātes foto

75% Latvijas lielo uzņēmumu pārdošanā neizmanto elektroniskos kanālus, secināts aptaujā 0

“SEB bankas” veiktās Baltijas lielo kompāniju finanšu direktoru aptaujas rezultāti liecina, ka trīs ceturtdaļas lielo uzņēmumu Latvijā (75%) savu produktu vai pakalpojumu pārdošanai pašlaik neizmanto elektroniskos kanālus, piemēram, e-veikalu vai lietotni viedtālruņiem.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Savukārt lielie uzņēmumi Lietuvā un Igaunijā elektroniskos pārdošanas kanālus izmanto aktīvāk.

18% lielo kompāniju finansisti Latvijā atbildējuši, ka pārdošana elektroniskajos kanālos veido līdz 10% no uzņēmuma apgrozījuma, bet 7% respondentu sacījuši, ka elektroniskie pārdošanas kanāli veido no 10-25% no kopējā apgrozījuma.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tikmēr Lietuvā 2% no aptaujātajiem finanšu direktoriem atbildējuši, ka e-kanālos sasniedz vismaz pusi no sava apgrozījuma, bet vēl 5% uzņēmumu elektroniskajos kanālos ģenerē 25-50% no apgrozījuma.

8% Lietuvas lielo kompāniju e-kanāli veido 10-25% no apgrozījuma, un katrs trešais uzņēmums (32%) digitālajos kanālos sasniedz līdz 10% no kopējā apgrozījuma.

Savukārt Igaunijā pat 10% respondentu apgalvojuši, ka elektroniskajos kanālos sasniedz vismaz 50% no uzņēmuma apgrozījuma. Lietuvā 52%, bet Igaunijā 61% aptaujāto finanšu direktoru atbildējuši, ka pagaidām pārdošanā neizmanto elektroniskos kanālus.

“SEB bankas” valdes loceklis Ints Krasts norāda, ka ir ļoti maz nozares, kur varam atrast pārliecinošus iemeslus, kādēļ nav racionāli izmantot elektroniskos pārdošanas kanālus.

Mūsdienu dinamiskajā biznesa pasaulē lielais vairums uzņēmumu var atrast veidus, kā savus produktus vai pakalpojumus piedāvāt elektroniskajā vidē. Aptaujas rezultāti rāda, ka lielajiem uzņēmumiem visā Baltijā un it īpaši Latvijā šajā ziņā ir liels neapgūtais potenciāls.

“Arī “SEB banka” intensīvi strādā, lai mūsu klientiem internetbankā, mājaslapā un mobilajā lietotnē būtu pieejams aizvien plašāks funkciju klāsts. Pašlaik elektroniskajos kanālos pārdodam aptuveni 40-45% no bankas produktiem,” atzīmē Krasts.

Vienlaikus Latvijā ir lielākais to uzņēmumu īpatsvars, kuru plānos 2019. gadam inovācijām piešķirta svarīga loma. To ir apgalvojis gandrīz katrs otrais (49%) no aptaujātajiem finanšu direktoriem Latvijā, kamēr Lietuvā šādi atbildējuši 37%, bet Igaunijā 34% lielo kompāniju finansisti.

Reklāma
Reklāma

Taču ir gana daudz lielo uzņēmumu, kas par inovācijām nedomā – Latvijā un Igaunijā 14%, bet Lietuvā 11% aptaujāto finanšu direktoru atbildējuši, ka uzņēmumu nākamā gada plānos inovācijas ir mazsvarīgas.

“SEB banka” Baltijas lielāko uzņēmumu finanšu direktoru aptauju veic reizi gadā, vaicājot finansistu prognozes par uzņēmējdarbības vidi, būtiskākajiem izaicinājumiem un citiem jautājumiem.

Aptauja veikta 2018. gada septembrī, un tajā piedalījušies 226 uzņēmumi no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas ar gada apgrozījumu virs 20 miljoniem eiro

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.