7 ieteikumi: kā palīdzēt vecāka gadagājuma radiem lietot internetu 1
Pēdējās nedēļās mūsu dzīvē daudz kas ir mainījies. Ir stingri ieteikts iziet no mājām tikai galējas nepieciešamības gadījumā, piemēram, lai nopirktu pirmās nepieciešamības preces vai saņemtu medicīnisko palīdzību. Tomēr ir milzums tehnoloģiju, kas mums palīdz saglabāt ierasto ikdienas dzīves ritmu. Piemēram, pakalpojumi, kas ļauj pasūtīt pārtikas preces, neizejot no mājām.
Diemžēl ne visi var to izmantot. Visvairāk apdraudētie iedzīvotāji, kam lielākoties ir vajadzīgi šie pakalpojumi, tas ir, vecāka gadagājuma ļaudis, dažkārt var saskarties ar grūtībām, izmantojot modernos rīkus, kurus daudzi no mums uzskata par pašsaprotamiem . Turklāt viņu jaunākie un tehnoloģijās lietpratīgākie radi nevar palīdzēt ikdienas gaitās tikpat vienkārši kā agrāk, jo droša atstatuma ievērošana un fiziskās saskarsmes ierobežojumi ir izveidojuši papildu šķēršļus.
Lai uzturētu sakarus un iegādātos pirmās nepieciešamības preces, vecākajām paaudzēm ir jāiemācās, kā darbojas tehnoloģijas, un jāpierod pavadīt tiešsaistē vairāk laika nekā parasti — tas citām problēmām, ar kurām sastopas vecļaudis, pievieno kiberdrošības riskus. Kaspersky nesenā aptauja liecina, ka 46 % ļaužu, kas vecāki par 55 gadiem, neveic nekādus īpašus pasākumus, lai aizsargātu sevi internetā. Salīdzinājumā ar jaunāku paaudzi tas ir par 18 % vairāk nekā vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem.
Tas var beigties ar vecļaužu informācijas zādzību vai izpaušanu svešiniekiem, jo vecākām paaudzēm var būt grūti atšķirt īstus darījumus no krāpšanas shēmām, ko izveidojušas personas, kas cenšas izmantot vecļaudis.
Lai palīdzētu vecāka gadagājuma radiem būt aizsargātiem internetā, kamēr viņi atrodas mājās koronavīrusa izolācijas laikā, Kaspersky iesaka veikt šos pasākumus.
1. Izmantojiet tālruņa un video tērzēšanu, lai attāli sniegtu tehnisko atbalstu. Turklāt daudzas programmas, piemēram, Skype, ļauj koplietot darbvirsmu, lai atvieglotu atbalstu.
2. Informējiet vecļaudis par vietnēm, kur var pasūtīt pārtiku vai atrast palīdzību citos svarīgos jautājumos, vai arī apsveriet iespēju palīdzēt, piesakoties viņu kontos, lai atbalstītu viņus. Tomēr uzmanieties, kam izpaužat savus akreditācijas datus. Varat arī apsvērt iespēju iepirkties internetā viņu vietā — daudzi pakalpojumu sniedzēji atļauj piegādi uz vairākām vietām.
3. Izskaidrojiet, ka katru paroli drīkst izmantot tikai vienai vietnei vai pakalpojumam. Lai to atvieglotu, apsveriet iespēju nodrošināt viņus ar paroļu pārvaldnieka rīku.
4. Lai palīdzētu izvairīties no apkrāpšanas bankas darbību un iepirkšanās laikā internetā, pārrunājiet ar radiem, cik bīstama ir pikšķerēšana un reaģēšana uz saitēm nelūgtās e-vēstulēs, sociālajos medijos un īsziņās.
5. Informējiet vecļaudis, ka nedrīkst saglabāt kartes informāciju vietnēs, kuras viņi apmeklē vai kurās kaut ko iegādājas.
6. Iesakiet vecļaudīm, kur var atrast valsts vai uzticamu atbalsta/palīdzības dienestu, vai viņu vārdā reģistrējieties šajās iestādēs.
7. Instalējiet spēcīgu risinājumu pret visdažādākajiem apdraudējumiem, piemēram, Kaspersky Total Security, kas palīdz aizsargāt ģimenes un personiskos datus. Lai palīdzētu lietotājiem būt drošībā pašreizējos grūtajos laikos, Kaspersky piedāvā daudzierīču drošību 3 mēnešus par brīvu.