5 lietas, kas jāpatur prātā, pērkot auto restaurēšanai 0
Katrs no mums ir unikāls – ar saviem uzskatiem, viedokli un gaumi. Kas vienam var šķist skaists, otram, tieši pretēji, radīt nepatīkamas izjūtas. Pasaulē ir neskaitāmas lietas, par kurām cilvēkiem ir līdzīgi un arī atšķirīgi viedokļi. Viena no šādām tēmām ir automašīnas. Kāds dod priekšroku sporta auto, savukārt cits apbrīno klasiskos spēkratus.
Cilvēku skaits, kuriem antīku automašīnu iegāde ir hobijs, arvien palielinās. Šie automobiļi viņiem ir kas vairāk nekā tikai parasts transporta līdzeklis, ar kuru pārvietoties. Ja arī jūs piederat pie klasisko auto cienītājiem, vai arī paši vēlaties sev tādu iegādāties un restaurēt, jums noderēs turpmāk minētie
padomi, lai savu pirkumu nenāktos nožēlot.
1. Ja neplānojat braukt ar šo automašīnu, nepērciet to!
Viena no galvenajām stratēģijām, kas būtu jāievēro, iegādājoties antīku mašīnu, ir šāda – pērciet automašīnu, kas jums patiešām patīk. Ja rīkosities pēc šī principa, nenāksies vilties. Vairāki automašīnu dīleri, kuri pārdod spēkratus izsolēs, nereti zaudē lielas naudas summas, jo nenovērtē klasisko auto burvību.
Nav vērts izšķiest naudu, nopērkot kaut ko un to neizmantojot. Tātad – vispirms apzinieties, kādēļ jums ir nepieciešams šāds automobilis! Vai tā tikai mirkļa iegriba, vai arī jūs par to atbilstoši rūpēsieties?
2. Mašīnai ir manāmas rūsas pēdas? Bēdz!
Viens no vienkāršākajiem veidiem, kā noteikt klasisko automašīnu kvalitāti, ir, pārbaudīt, vai to nav skārusi rūsa. Tās “medībās” nepieciešams rūpīgi izpētīt riteņu arkas, virsmu ap lukturiem, apmales durvju apakšā, kā arī pašu durvju rāmi (gan iekšpusē, gan ārpusē), kā arī, protams, aizmugurējo logu rāmjus.
Pievērsiet uzmanību arī vietai, kur atrodas rezerves ritenis, šeit parasti rūsa manāma biežāk nekā citur. Ja redzat, ka grīda un virsbūves paneļi ir klāti ar rūsas pleķiem, esiet īpaši piesardzīgs!
Atklāti sakot, ja, apskatot automašīnu, atrodat kādu pazīmi, kas liecina par rūsēšanu, ieteicams apsvērt cita spēkrata iegādi. Protams, sarūsējušās vietas ir iespējams salabot, piemēram, nomainot paneļus. Tomēr tad automašīna vairs nebūs tieši tāda, kādu to ražo rūpnīcā. Pērkot auto, kuram ir rūsa, jārēķinās ar to, ka tā var izplatīties tālāk, kas savukārt prasīs papildu ieguldījumus, lai to salabotu, tādēļ rūpīgi apsveriet savu izvēli.
3. Pārbaudiet automašīnas datus!
Apskatot vēlamo automobili, noteikti pārbaudiet, vai uz tās atrodas plāksnītes ar VIN numuru, kā arī, vai tie sakrīt. Tādējādi pārliecināsities par to, cik droši ir pirkt šo spēkratu. Ikvienam transporta līdzeklim, kurš piedalās satiksmē, ir piešķirts unikāls VIN (VehicalIdentificalNumber) kods, ko nereti dēvē arī par šasijas numuru.
VIN numurs mašīnā var atrasties, piemēram, pie labās puses amortizatora, starpsienas, kā arī salona iekšienē, kreisajā pusē. VIN garums parasti ir 17 rakstzīmes (skaitļu un burtu kombinācija).
4. Arī krāsai ir nozīme.
Pircējiem rūp klasisko automašīnu krāsa, it īpaši, ja tā ir retāk sastopama, turklāt tā var piešķir transporta līdzeklim īpašu vērtību. Kāds antīko automobiļu restaurētājs reiz iegādājies “Ford Galaxie 500 XL” tādēļ, ka tas bijis spilgti rozā krāsā, bet auto salons bijis balts. Neaizmirstiet, ka spēkrata izskats var kļūt par oriģinālu un neatkārtojamu iezīmi, ar kuru lepoties.
5. Jo unikālāks auto aprīkojums, jo bagātāks tā īpašnieks.
Lai arī tas var izklausīties smieklīgi, bet pat elektroniski regulējami logi, kas reti sastopami klasiskajos auto, var ievērojami celt to vērtību. Protams, automašīnas cenu var paaugstināt arī tās zirgspēki un ērtība.
Cerams, ka šie ieteikumi noderēs tiem, kuri apsver antīka auto pirkšanu. Vēl tikai pēdējais padoms – rūpējoties par sava spēkrata restaurēšanu, neaizmirstiet arī iegādāties OCTA, kā arī KASKO apdrošināšanu, kas pasargās jūs un arī transporta līdzekli no neparedzētām situācijām.