Foto – Ieva Čīka/LETA

4G internets darbojas pat izslēgts? 1

Nesapratne un šoks – tādas emocijas pēc kārtējā mobilo sakaru operatora “Bite” rēķina saņemšanas pārņēma rīdzinieci Lindu Rumku. Viņai ceļojums uz Turciju pārvērties krietni lielākā dēla telefona rēķinā, nekā gaidīts.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Rēķina izrakstā skaidri redzams, par ko tad vairāk jāmaksā. Izrādās, ka telefonā ir lietots 4G internets, kurš tādā valstī kā Turcija (nav Eiropas Ekonomiskās zonas valsts) ir krietni dārgāks. Internets lietots minimālos apjomos – 2,34 MB, par ko “Bite” aprēķinājusi 10,39 eiro. Realitātē internets lietots Turcijā netika, ko pierāda arī minimālais apjoms, jo pat īslaicīga sērfošana internetā pavisam noteikti rezultētos krietni vairāk iztērētos megabaitos. Kas pie vainas? Kāpēc internets strādājis, kad mobilie dati bijuši izslēgti?

“Bite” pārstāve Karīna Javtušenko norādīja, ka šāda problēma pastāv, īpaši, ja tālrunis atrodas viesabonēšanā, uzturoties valstīs, kurās 4G tīkla attīstība šobrīd tikai uzņem apgriezienus, piemēram, NVS valstīs. “Attīstoties tehnoloģijām, tostarp 4G tīklam, un lietotājiem pārejot no 3G ierīcēm uz modernākām, parādās jaunas nianses, kas nav atkarīgas no konkrētā operatora. Pat tādā gadījumā, ja telefonā ir atslēgts internets, reizi stundā ierīce mēģina tam automātiski pieslēgties. Tā ir tehnoloģiska īpatnība. Mēģinot pieslēgties 4G, telefons nosūta 1–10 kilobaitu datu (notiek datu apmaiņa). Viesabonēšanā “Bitei” minimālais datu uzskaites solis ir 100 KB. Citiem operatoriem, iespējams, ir cits apjoms. Attiecīgi – 10 pieslēgumi, kurus var saģenerēt pat 1h laikā, var saģenerēt 1 MB datu. Dienas, nedēļu un mēneša griezumā tas veido jau visai lielu datu apjomu. Lai tā nenotiktu, mobilajā telefonā ir jāizslēdz ne tikai datu pārraide, bet arī pieeja 4G tīklam,” norādīja “Bite” pārstāve. Viņa uzsvēra, ka uzņēmums var identificēt šādu datu patēriņu, taču manuāli. Līdz ar to, ja klients pamana savā rēķinā šādas dīvainības, tad viņam noteikti jāvēršas pie operatora, kur katra klienta gadījums tiek izskatīts individuāli. “Ja mēs redzam, ka izmaksas par datu lietošanu ir pieprasītas nepamatoti, rēķins, protams, tiek pārskatīts – klientam tiek veikts pārrēķins,” sacīja K. Javtušenko. Arī L. Rumka, sazinoties ar “Bites” klientu centru, savu taisnību pierādīja.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vai tā var gadīties arī citu operatoru klientiem? “LMT” pārstāve Elīna Lidere norādīja, ka telefona programmatūras dēļ tas teorētiski varētu būt iespējams, taču apgalvoja, ka “LMT” nekad šādas problēmas nav gadījušās un arī klientu sūdzības saņemtas neesot. Savukārt “Tele2” klientu apkalpošanas direktore Marita Romanovska to tieši neatzina, taču arī apstiprināja, ka atkarībā no viedtālruņa modeļa un tā iestatījumiem ierīce var savienoties ar internetu, lai, piemēram, atjaunotu informāciju par laika apstākļiem, kalendāru, pulksteni un citām izmantotām lietotnēm. “Lai izvairītos no šādām situācijām, ir jāatslēdz datu pārraide un datu viesabonēšana, kā arī jāpārliecinās, ka ir izslēgti lietotņu fona dati,” norādīja M. Romanovska. Arī “Tele2” sūdzības izskata un par nepamatotu datu patēriņu pieprasīto summu dzēš.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.