4 lieliski padomi, kā iemācīt bērniem pareizi izturēties pret svešiem cilvēkiem 0
Dažkārt arī bērni ir spiesti satikties ar nepazīstamiem viņiem cilvēkiem: veikalā, bērnu laukumā, parkā un daudz kur citur. Vairums nepazīstamo cilvēku ir vienkārši iedzīvotāji, kuri steidz savos ikdienas darbos un darīšanās, taču, diemžēl, ir arī tādi, kas var nodarīt pāri, tāpēc būtu pareizi bērniem iemācīt izturēties pareizi šādās situācijās.
Izstāstiet, kas ir nepazīstams cilvēks
Kā arī to, kādi tie mēdz būtu. Mūsu vecāki mācīja mūs nerunāt ar nepazīstamiem cilvēkiem. Jāteic, ka bieži vien tas arī ir vispareizākais padoms.
Dažkārt pat mēs, pieaugušie, nevaram atšķirt cilvēku, kam ir slikti nodomi no laba cilvēka. Turklāt izskats mēdz būt ļoti maldinošs. Kā rāda pieredze, nelaipns svešinieks patiesībā var izrādīties sirsnīgs cilvēks, bet labi ģērbts un patīkams, kurš ar savu izskatu it kā iedrošina, patiesībā var realizēt sliktus nodomus. Vienlaikus svarīgākais un sarežģītākais – censties bērnam iemācīt, kā atpazīt cilvēkus, ar kuriem var sazinaties un no kuriem vajadzētu uzmanīties.
Nesabiedējiet bērnu!
Dažkārt ir situācijas, kad ar nepazīstamiem cilvēkiem ir jārunā. Iemāciet – ja viņam ir nepieciešama palīdzība, viņam nevajadzētu baidīties to palūgt. Piemēram, ja viņš ir apmaldījies lielveikalā, parkā vai pa ceļam uz mājām no skolas. Šādās situācijās ir jāprot palūgt pēc palīdzības nepazīstamiem cilvēkiem.
Uzmanība jāpievērš arī pazistamiem cilvēkiem
Dažkārt ļaudis no kuriem vajag uzmanīties nepavisam nav svešinieki. Bērni var tikt pakļauti vardarbībai arī no pazīstamu cilvēku puses. Tie var būt kaimiņi, treneri, skolotāji un pat radinieki. Ir svarīgi bērnam izskaidrot, ja kāds no pieaugušajiem izturas nepareizi, dara pāri psiholoģiski vai fiziski, par to ir nekavējoties jāziņo!
Mācīt būt vērīgiem, nevis bailīgiem
Jāmāca bērniem būt uzmanīgiem, nevis baidīties no visa, kas ir visapkārt. Nekādā gadījumā nebiedējiet bērnu ar stāstiem par ļaundariem visapkārt. Pirmkārt, lai pasargātu viņa psiholoģisko uztveri, otrkārt, lai nesarežģītu bērna komunikāciju ar apkārtējiem.
Sagatavots pēc ārzemju preses materiāliem