Ekrānuzņēmums no ventspilstehnikums.lv

3D virtualitāte un dārzkopis robots. Kā mūsdienu tehnoloģijas palīdz mācīties 0

Ilze Kuzmina, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

To, ka pēdējos gados profesionālās izglītības iestādes kļūst aizvien modernākas, var redzēt, jau apmeklējot to tīmekļa vietnes.

Ventspils tehnikuma vietnē, piemēram, iespējams izstaigāt gan pašu tehnikumu – mācību un praktisko nodarbību telpas, gan arī dienesta viesnīcu. Tādējādi virtuāli vizuāli iespējams novērtēt lielos Eiropas struktūrfondu ieguldījumus, kas bijuši arī šajā izglītības iestādē. Pēdējais ieguldījums – ap diviem miljoniem eiro – bijis mācībās nepieciešamajās iekārtās.

CITI ŠOBRĪD LASA

Gan Ventspils, gan arī Valmieras tehnikums darbojas projektā “Eiropas nākamās paaudzes mazās pilsētas”, kura ietvaros tiek izstrādāti digitālie mācību līdzekļi, kā arī plānots audzēkņus nodrošināt ar portatīvajiem datoriem.

Abos šajos tehnikumos ienākušas arī virtuālās realitātes tehnoloģijas: Ventspilī ir virtuālās realitātes klase, bet Valmierā izveidota 3D virtuālās laboratorijas ala, kas, kā stāsta Valmieras tehnikuma pārstāve Liene Bergmane, ir četru plakņu telpiskās apmācības telpa, kas ļauj radīt reāla izmēra vizualizācijas.

“Tādējādi ikviens, kurš veido automatizētas iekārtas modeļus vai virtuālās vides, saturu integrējot un apstrādājot 3D virtuālajā alā, var simulēt un pārbaudīt objekta funkcionalitāti, kā arī dizainu un detaļu saderību. Šī tehnoloģija ir liels atbalsts topošajiem mehatronikas, metālapstrādes, loģistikas speciālistiem, kā arī programmēšanas tehniķiem,” teic L. Bergmane.

Savukārt Ventspilī virtuālās realitātes klasi var izmantot, piemēram, topošie tūrisma informācijas konsultanti: izstaigāt Venēciju, lai izveidotu ekskursiju maršrutu pa šo pilsētu. Vai topošie automehāniķi var “sadalīt” automašīnu detaļās, lai iemācītos to remontēt.

Runājot par citiem infrastruktūras jaunumiem, L. Bergmane stāsta, ka Valmieras tehnikumā izveidota arī mūsdienīga multifunkcionāla metālapstrādes un loģistikas mācību laboratorija. Tā simulē reālu ražotni. Tāpēc tajā audzēkņi var apgūt gan izejvielu iegādi un to izvietošanu noliktavā, gan ražošanas procesu, saražotās produkcijas izvietošanu un sagatavošanu piegādei klientiem.

Sekojot līdzi darba tirgus pieprasījumam, profesionālās izglītības iestādes, regulāri atjauno esošās vai pat veido jaunas izglītības programmas. Tā Valmieras tehnikumā tapusi jauna izglītības programma “Atjaunojamās enerģētikas tehniķis”. Četru mācību gadu laikā tajā varēs iemācīties, kā plānot, organizēt un veikt atjaunojamās enerģētikas iekārtu izbūvi un uzraudzību, plānot un organizēt ražošanā nepieciešamo materiālu, resursu un iekārtu piegādi, novietošanu, uzglabāšanu.

Reklāma
Reklāma

Tikmēr Bulduru Dārzkopības vidusskolā tapušas jaunas biotehnoloģiju laboratorijas: augu audu kultūru laboratorija, molekulārās bioloģijas laboratorija un agroķīmijas laboratorija. Laboratorijās audzēkņi var veikt praktiskos darbus augu mikropavairošanā, kā arī veikt pētījumus zinātniski pētnieciskajiem darbiem. Skolas ārpusē toties top vērienīgs un unikāls projekts – vienīgais Latvijā un retais Eiropā viedais jeb i-Dārzs, pa kura dobēm jau šovasar brauks un savu darbu darīs robots.

Pandēmija likusi profesionālās izglītības iestādēm vairāk izmantot e-iespējas arī uzņemšanā, kas sāksies jau jūnija pirmajā pusē. Atvērto durvju dienas pārsvarā tiek rīkotas tiešsaistē.

Uzņemšanu var ietekmēt arī tas, ka šogad pandēmijas dēļ 9. klašu absolventiem bija atcelti eksāmeni, kuru rezultāti tomēr ir objektīvāki nekā vidējās atzīmes. Lai varētu izvērtēt potenciālos audzēkņus, piemēram, Ventspils tehnikumā nolemts rīkot pārrunas ar reflektantiem, kā arī pārbaudīt viņus ar intelekta testu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.