Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls
Foto – Ivars Bogdanovs

Diližanss starp Latviju un Lietuvu 0

Pagājušo piektdien veiksmīgi beidzās Lietuvas tūrisma uzņēmēju rosinātais pasta karietes pārbrauciens no Pakrojas muižas uz Rundāles pili.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Zaļā čūska piecām zodiaka zīmēm visu gadu sola īstus brīnumus 2
TV24
“Ukrainas spēki ar šo brigādi neceremonējas. Tā ir atbilde par pastrādātajiem noziegumiem” jeb jaunumi no frontes
Nosauktas 10 automašīnas ar vislielāko degvielas patēriņu reālos apstākļos 32
Lasīt citas ziņas

Pēc 18. – 19. gadsimta parauga mūsdienās darinātais diližanss 50 kilometrus nelabvēlīgos laika apstākļos – lietū un vējā – veica sešarpus stundās. Latviešu tūristiem labi pazīstamās Pakrojas muižas apsaimniekotājs un kariešu projekta virzītājs Gedrijs Klimkēvičs cer, ka nākotnē tādi pārbraucieni izvērtīsies par veiksmīgu tūrisma produktu.

Sešu zirgu vilktā astoņvietīgā kariete ceļā varētu vietām apstāties, lai zirgi atpūstos un tūristi iebaudītu maltīti. Šoreiz ceļiniekus Rundāles pilī sagaidīja pils ļaudis vēsturiskos tērpos, bet nākotnē pasta karietei pa ceļam varētu uzbrukt improvizēti ”laupītāji”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Latvijas pusē pasta diližansa satiksmē ieinteresēta Rundāles novada dome, jo projektā saskata iespējas tūrisma apskates objektu klāsta paplašināšanā un pieejamības veicināšanā. Domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis laikrakstam ”Bauskas Dzīve” pavēstījis, ka karietes ātrums Lietuvas pusē bijis pat lielāks, nekā cerēts, – 
12,5 km/h, taču Latvijas 
daļā, kur sākas zemesceļi, tas kļuvis lēnāks. Arī braukšana 18. gadsimta transporta līdzeklī mūsdienu cilvēkam nav diži ērta, tāpēc ir ideja, ka karietei nākotnē sekotu autobuss un braucēji mainītos. Tāpat pirmajā reizē konstatēts, ka zirgi ceļā nogurst vairāk, nekā domāts. Vienīgi neviens līdz šim nav noteicis, kāda būs diližansa pārbrauciena cena.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.