Ko par šo laiku māca skolās? 1
Valdis Klišāns, Vēstures skolotāju biedrības valdes priekšsēdētājs, pedagogs: “Tas, ko par šo laiku mācīt, atkarīgs no katra vēstures skolotāja. Pats cenšos parādīt kādu filmu, pasaukt kādu cilvēku, lai par to pastāsta no savas pieredzes, sarīkot diskusiju, jo vienkāršs skolotāja stāstījums ilgāks par 5 – 10 minūtēm ir bezjēdzīgs – noturēt šodienas skolēnu uzmanību tā nav iespējams. Tomēr ir viena problēma – nereti līdz šiem notikumiem nemaz tā īsti netiekam vai arī aizskaram šo tēmu lielā steigā. Neatkarības atgūšanas notikumi jāapspriež 9. un 12. klases beigās, kad jau tuvojas eksāmeni. Šodienas skolēniem tas laiks ir absolūta abstrakcija, viņiem jābūt vispārīgam priekšstatam, kas notika, taču ne niansēs. Tomēr jāatzīst, ka skolēnus ārkārtīgi interesē padomju laika beigas, jo viņi par to daudz dzirdējuši savās ģimenēs no tuviniekiem, kas to paši pieredzējuši. Tas šķiet kaut kas tveramāks, nekā, piemēram, pasaules kari un vēl senāki notikumi.”