“220.lv”: Uzņēmumi izrāda arvien lielāku interesi biznesu pārnest tiešsaistē 0
Šī brīža ārkārtas situācija valstī ir likusi par sevi manīt ne vien cilvēku ikdienas paradumos, bet arī satricinājusi uzņēmējdarbību. Šobrīd ir vērojams augsts pieprasījums pēc tiešsaistes pakalpojumiem, kā rezultātā arvien vairāk uzņēmēju, lai saglabātu biznesu, apsver iespēju uzsākt tirdzniecību e-vidē, informē “Pigu Grupa”.
“220.lv” tiešsaistes tirdzniecības platformas marketplace vadītājs Raimonds Žilēns prognozē, ka marketplace, kas sniedz iespēju arī citiem tirgus dalībniekiem izmantot jau funkcionējošu e-komercijas infrastruktūru savam biznesam, tuvākajos 2-3 mēnešos piedzīvos līdz 200 jaunu dalībnieku pieteikumu.
Visu nepieciešamo preču pieejamība vienuviet
Viņš stāsta, ka šī brīža notikumi valstī veicina intensīvu darbu ar jauniem partneriem un sortimentu, lai nodrošinātu tiešsaistes iepirkšanās centra funkciju, kas nozīmē visu nepieciešamo preču pieejamību vienuviet.
Šobrīd Baltijā ir novērotas izmaiņas atsevišķu uzņēmumu operacionālajā darbībā, uzņēmumi zaudē savas tirgus daļas, jo ir spiesti aizvērt uz laiku klātienes veikalus, tāpēc platformas izmantošana var kļūt par veiksmīgu krīzes risinājumu tiem, kuri vēl nav izveidojuši savu e-komercijas platformu, tādējādi garantējot iespēju piekļūt lielai klientu plūsmai.
“Šī brīža situācija ļoti ietekmē klientu pirkšanas paradumus, kā rezultātā ir gaidāms e-komercijas uzplaukums, jo klientus pārņem ieradums pirkt tiešsaistē.
Šī brīža pirktākā preču kategorija ir personīgās aizsardzības un higiēnas preces, kuru pārdošanas apjomi atsevišķos gadījumos pat ir desmitkāršojušies, tāpēc, uzsākot tirdzniecību mūsu platformā, uzņēmēji, kas nodrošina šīs preces, būs ieguvēji,” norāda R. Žilēnas.
Uzņēmēji rod veidus kā sasniegt pircējus krīzes apstākļos
SIA “SED” pārdošanas pārstāvis Edgars Jākobsons, kura pārstāvētais uzņēmums nesen ir pievienojies “220.lv” tiešsaistes platformai marketplace, uzsver, ka krīzes periodā, pateicoties e-komercijai, ir vērojama papildu klientu plūsma, līdz ar to loģisks solis ir būt tur, kur ir patērētājs – tiešsaistē.
“Neatkarīgi no ārkārtējās situācijas valstī, ir sezonālie darbi, kuri nav apstājušies. Tuvojoties pavasara sezonai, aktualizējas dārza darbi un sava īpašuma apsaimniekošana, tāpēc mūsu kā tirgotāja uzdevums ir nodrošināt ērtu, drošu un nepārtrauktu šo preču pieejamību.
Tas ir viens no iemesliem, kāpēc pieņēmām lēmumu pievienoties “220.lv” tirdzniecības platformai, kas šajā sadarbības modelī ir ieguvums abām sadarbības pusēm un kas svarīgākais – pircējiem.”
Savukārt, skaņu un gaismas preču uzņēmuma SIA “Sinega” direktore Vanda Rozenfelde norāda, ka esošajos apstākļos sadarbība e-komercijas jomā palīdz veiksmīgāk pārvaldīt riskus, platformas turētājam centralizēti organizējot vajadzīgos drošības un aizsardzības pasākumus, kas nepieciešami preču piegādei.
Mazajam un vidējam uzņēmumam tas ir būtisks priekšnoteikums, kas ļauj turpināt strādāt.
Stāsta V. Rozenfelde: “Sākotnēji tirdzniecības uzsākšana e-vidē bija mērķtiecīgs veids, kā paplašināt biznesu – veicināt mūsu uzņēmuma un preču atpazīstamību, palielināt e-komercijas daļu savā biznesā, nokļūt kaimiņvalstu tirgos Lietuvā un Igaunijā. Tomēr šobrīd redzam, ka šis lēmums kļuvis par stratēģisku ieguvumu darbam laikā, kad tirgus piedzīvo jaunus satricinājumus.”
Uzziņa:
“Marketplace” ir e-komercijas platforma, kas apvieno pircējus un pārdevējus ar interneta veikalu “220.lv”, “Pigu.lt” un “Kaup24.ee” starpniecību. Uzņēmējiem platforma sniedz iespēju attīstīties un tirgot savas preces interneta vidē, savukārt pircējiem tiek nodrošināts plašāks sortiments un vēl konkurētspējīgas cenas.
“Pigu Grupai” pieder tiešsaistes veikals „220.lv“ Latvijā, „Pigu.lt“ Lietuvā un „Kaup24.ee“ Igaunijā, ir lielākais e-komercijas tirgus dalībnieks Baltijas valstīs. Kopš 2015. gada Pigu grupu pārvalda viena no lielākajām privātkapitāla investīciju sabiedrībām Centrāleiropā un Austrumeiropā MCI.