Leģendārais “Trabant”.
Leģendārais “Trabant”.
Arhīva foto

Lai tiktu kaut vai pie šāda “tarkšķa”, nācās gaidīt rindā gadiem ilgi! Pirms 30 gadiem no konveijera noripoja pēdējais “Trabant” 37

Viesturs Sprūde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji” 

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

1991. gada 29. aprīlī. Pēdējā “aizdedzes svece ar jumtu”

Pirms 30 gadiem no konveijera bijušās Austrumvācijas pilsētā Cvikavā noripoja pēdējā automašīna “Trabant” – viens no simboliem pagājušā komunistu laika Austrumeiropā, īpaši Vācijas Demokrātiskajā Republikā (VDR).

CITI ŠOBRĪD LASA

Kopš 1958. gada bija saražoti 3 096 999 austrumvāciešu leģendāro “tautas auto”, turklāt konstruktīvo īpatnību dēļ pirmais “trabi” no pēdējā īpaši neatšķīrās.

Tam bija 600 kubikcentimetru tilpuma, 26 zirgspēku divtaktu motors un presēta stiklplastam līdzīgā duroplasta virsbūve, kas auto padarīja ārkārtīgi vieglu – tikai 620 kg.

Saukts dažādos mīļvārdiņos, tostarp arī par “aizdedzes sveci ar jumtu”, “Trabant” spēja attīstīt augstākais 90 km/h, taču vadītāji tā rīkojās samērā reti, jo motocikla motora troksnis un plastmasas karosērijas grabēšana tad sasniedza tādu pakāpi, ka neļāva sadzirdēt, ko saka blakussēdētājs.

Tāpat bija jārēķinās, ka auto durvis visdrīzāk veramas ar lielu vēzienu un blīkšķi, turklāt brauciena laikā tās var patvarīgi atvērties.

Ja neskaita šīs un vēl veselu virkni nepilnību, tad “Trabant” atzīts par saviem izmēriem ļoti racionāli iekārtotu četrvietīgu braucamo.

Tam, piemēram, bija cienījamas ietilpības bagāžnieks, kas ģimenes auto svarīgi. Turklāt duroplasta virsbūve nerūsēja.

“Trabant” bija lēts un ilgu laiku VDR pilsonim kalpoja kā teju vienīgā auto iespēja. Bet, kā jau padomju sistēmā, lai tiktu kaut vai pie šāda “tarkšķa”, nācās gaidīt rindā gadiem ilgi.

Vācijas rietumiem un austrumiem apvienojoties, aptuveni pusi Austrumvācijas privātā auto parka veidoja austrumvāciešiem mīļā “Trabant”. Mūsdienās daudzās valstīs pastāv “Trabant” kolekcionāru klubi.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.