Rēzeknes lidostā.
Rēzeknes lidostā.
Arhīva foto

Pirms 60 gadiem atklāja pasažieru aviolīniju Rīga–Rēzekne 14

Viesturs Sprūde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
“Latvija ir iegājusi Nāves spirālē! Ar čurainu lupatu jāpatriec!” Hermanis par politiķiem, kuri valsti ved uz “kapiem”
“Asaras acīs!” Tantiņas pie Matīsa kapiem tirgo puķu vainagus. Kāds izsauc policiju, bet viņa rīcība pārsteidz
7 iemesli, kāpēc jūs nespējat zaudēt svaru pat, ja pārtiekat tikai no vienas salāta lapas
Lasīt citas ziņas

Pirms 60 gadiem atklāja pasažieru aviolīniju Rīga–Rēzekne. 12 vietīgā lidmašīna “AN-2”, tautā saukta par “kukuruzņiku”, no Spilves Rīgā izlidoja plkst. 9 un 10.15 bija Rēzeknes lidostā pie Audriņiem.

Nākamais reiss sekoja attiecīgi plkst. 15.15 – 16.30. 200 km attāluma pārvarēšana starp abām pilsētām lidaparātam prasīja aptuveni stundu un 15 minūtes. Biļete vienā virzienā maksāja 4 rubļus.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tā laika padomju prese apgalvoja, ka tas esot lētāk nekā braukt ar vilcienu. Rēzeknes reģionālais laikraksts “Ausma” par šo notikumu reportāžā rakstīja: “Pēc apmākušajām dienām 8. februāra rītā pie debesim atkal parādījās saule.

“Laiks tikpat kā uz pasūtījumu!” priecājās Viktors Jurevičs nelielās Rēzeknes lidostas priekšnieks. Un kā lai nepriecājas! Šajā dienā taču atklāja pasažieru gaisa satiksmi starp Rīgu un Rēzekni. Nesen iekārtotajā lidostā pie ērtajiem galdiņiem mājīgi izvietojušies pirmie pasažieri.

Ēkai ir tik lieli logi, ka tā visa šķiet no stikla. Pulksteņa rādītājs tuvojas desmitiem. Radiooperators V. Vinogradovs ziņo, ka no lidmašīnas AN-2 saņemta radiogramma – lūdz atļauju nosēsties. Drīz vien pie debesīm parādās neliels punkts.

Tas ātri pieņemas apmēros, un, lūk, tērauda putns, viegli pieskāries zemei, pieripo stacijas ēkai. Visapkārt sapulcējušies ziņkārīgie: tik interesanti pašam redzēt pirmo pasažieru lidojumu! Atveras lidmašīnas durvis, un, klātesošo sveikti, izkāpj pasažieri. Atbraucējus jau gaida autobuss.”

Padomju gados centās attīstīt reģionālās aviolīnijas uz Daugavpili, Liepāju, Ventspili, arī Preiļiem, kaut tas nebija ne komfortabli, ne ekonomiski izdevīgi.

1962. gada 1. aprīlī apgalvoja, ka līnijā Rīga–Rēzekne pārvadāti jau 1000 pasažieru. 70. gadu otrajā pusē sāka runāt par jaunas Rēzeknes lidostas būvi, tomēr realitātē 70./80. gadu mijā avioreisus šajā līnijā pārtrauca. Mūsdienās Rēzeknes lidlauks ir Latvijas Aizsardzības ministrijas valdījumā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.