1939. gada 18. aprīlī. Pa Latvijas dzelzceļiem uz Helsinku olimpiādi 0
Pirms 80 gadiem avīze “Rīts” ziņoja: “Šinīs dienās Dzelzceļu virsvaldē beidzās apspriedes par Helsinku olimpiādes apmeklētāju pārvadāšanu 1940. gadā, paredzot 4–6 papildu vilcienus dienā olimpiādes apmeklētāju pārvadāšanai.
Pašlaik mūsu starptautiskās satiksmes vilcieni pārvadā ap 230 000 pasažieru gadā.
Mūsu dzelzceļiem nākošā gada vasarā sagaidāms liels darbs ārzemju ceļotāju pārvadāšanai uz Helsinku olimpiādi.
Šī ir arī ļoti laba izdevība popularizēt Latviju kā tūrisma zemi ārzemju ceļotāju aprindās. Jau tagad tie ārzemnieki, kas apmeklē Latviju un uzturas te ne mazāk kā 7 dienas, bauda 25% tarifa pazeminājumu.
Pēdējos gados starptautiskā satiksmē ievērojami palielināti arī vilcienu ātrumi. Salīdzinot ar 1930. gadu starptautiskās satiksmes vilcieni tagad starp Rīgu un Berlīni atrodas ceļā 6 stundas mazāk, bet starp Rīgu un Tallinu 4 stundas mazāk.
No Rīgas uz Varšavu vēl 1934. gadā vilcieni brauca 16 stundas 35 minūtes, bet tagad brauc vairs tikai 12 stundas 40 minūtes. Par ārzemju pasažieru pārvadāšanu mūsu dzelzceļi 1937. gadā saņēmuši 430 000 Ls, bet mūsu dzelzceļi samaksājuši ārzemju dzelzceļiem par mūsu pasažieru pārvadāšanu 2,15 milj. Ls valūtā.
Iespējams, ka 1940. gads pārvadājumu ziņā dos lielākas pārgrozības.”
Kā zināms, jau 1939. gada beigās kļuva skaidrs, ka kara dēļ vasaras olimpiskās spēles nenotiks ne Helsinkos, ne arī kur citur. Sapņi par lielo pienesumu, kādu olimpiādes tuvums varētu nest Latvijas tautsaimniecībai, palika tikai sapņi.
Neviens vēl nevarēja iedomāties, kādas “pārgrozības” drīzumā gaidāmas Baltijas valstīs un visā Eiropā.