“Lido namu augstumā, draudot noraut tiem radio antenas un skursteņus” Aeroplāni uztrauc cilvēkus un lopus 1
Viesturs Sprūde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Pirms 90 gadiem Latvijas avīzes ziņoja, ka Olaines apkaimes iedzīvotāji vērsušies transporta jautājumos atbildīgajā Satiksmes ministrijas Pasta un telegrāfa departamenta Satiksmes daļā, sūdzoties par Vācijas – PSRS aviosabiedrības “Deruluft” pasažieru lidmašīnām, kas “lidojot namu augstumā un draudot noraut tiem radio antenas un skursteņus”.
“Deruluft” kopš 1927. gada siltajā gada periodā uzturēja regulāru pasažieru un pasta satiksmi starp PSRS un Vācijas pilsētām, izmantojot Rīgas Spilvi par tranzīta lidlauku.
Spilvē nosēdās lidmašīnas, kas no Berlīnes caur Kēnigsbergu devās uz Tallinu un tālāk Ļeņingradu (Sanktpēterburgu), tāpat Maskavu caur Smoļensku.
Piemēram, 1928. gada 23. augustā kāda zemnieka pļavā veica avārijas nosēšanos un apgāzās “Deruluft” “Junkers” markas lidmašīna, kas bija devusies ceļā uz Kēnigsbergu un Berlīni.
Jāpiebilst, ka Spilves lielāko daļu aizņēma Latvijas kara aviācijas bāzes infrastruktūra. Noteikumi paredzēja, ka kilometra rādiusā ap lidlauku nedrīkst atrasties par 20 metriem augstākas celtnes, skursteņi vai koki, bet par iedzīvotāju ērtībām runas nebija.
Tomēr jau 1931. gadā satiksmes jomas institūcijas bija vienojušās, ka Spilve kā civilās aviācijas lidlauks vairs neatbilst tehniskajām normām un “uzskatāma par pagaidostu, kas izlietojama gaisa satiksmes vajadzībām ne ilgāki par 10 – 12 gadiem”.
Kā vienu no piemērotākajām jaunās gaisa ostas vietām 30. gados minēja tagadējo lidostas “Rīga” vietu.