Pie Olaines 1928. gadā avarējusī lidmašīna.
Pie Olaines 1928. gadā avarējusī lidmašīna.
Arhīva foto

“Lido namu augstumā, draudot noraut tiem radio antenas un skursteņus” Aeroplāni uztrauc cilvēkus un lopus 1

Viesturs Sprūde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Pirms 90 gadiem Latvijas avīzes ziņoja, ka Olaines apkaimes iedzīvotāji vērsušies transporta jautājumos atbildīgajā Satiksmes ministrijas Pasta un telegrāfa departamenta Satiksmes daļā, sūdzoties par Vācijas – PSRS aviosabiedrības “Deruluft” pasažieru lidmašīnām, kas “lidojot namu augstumā un draudot noraut tiem radio antenas un skursteņus”.

“Bez tam aeroplānu troksnis zemā lidojumā uztraucot iedzīvotājus un lopus,” minēja “Jaunākās Ziņas”.
CITI ŠOBRĪD LASA

“Deruluft” kopš 1927. gada siltajā gada periodā uzturēja regulāru pasažieru un pasta satiksmi starp PSRS un Vācijas pilsētām, izmantojot Rīgas Spilvi par tranzīta lidlauku.

Spilvē nosēdās lidmašīnas, kas no Berlīnes caur Kēnigsbergu devās uz Tallinu un tālāk Ļeņingradu (Sanktpēterburgu), tāpat Maskavu caur Smoļensku.

Lidaparātu pacelšanās ceļš stiepās pār Olaines un Dalbes apkaimi, tādēļ klizmu gadījumā neērtības skāra šā rajona ļaudis.

Piemēram, 1928. gada 23. augustā kāda zemnieka pļavā veica avārijas nosēšanos un apgāzās “Deruluft” “Junkers” markas lidmašīna, kas bija devusies ceļā uz Kēnigsbergu un Berlīni.

Jāpiebilst, ka Spilves lielāko daļu aizņēma Latvijas kara aviācijas bāzes infrastruktūra. Noteikumi paredzēja, ka kilometra rādiusā ap lidlauku nedrīkst atrasties par 20 metriem augstākas celtnes, skursteņi vai koki, bet par iedzīvotāju ērtībām runas nebija.

Tomēr jau 1931. gadā satiksmes jomas institūcijas bija vienojušās, ka Spilve kā civilās aviācijas lidlauks vairs neatbilst tehniskajām normām un “uzskatāma par pagaidostu, kas izlietojama gaisa satiksmes vajadzībām ne ilgāki par 10 – 12 gadiem”.

Kā vienu no piemērotākajām jaunās gaisa ostas vietām 30. gados minēja tagadējo lidostas “Rīga” vietu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.