1930. gada 24. jūlijā. Fords izbrāķē Latviju 0
Viesturs Sprūde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Pirms 90 gadiem “Jaunākās Ziņas” vēstīja: “Tā kā Fords pēdējā laikā atvēris vairākās Eiropas pilsētās auto fabrikas, pacēlušās baumas arī par auto fabrikas atvēršanu Latvijā, atverot fabrikas nodaļu, kas apkalpotu vietējo patēriņu un kaimiņu valstis, arī Krieviju.
Forda vietējais pārstāvis G. Hāgensena kungs paskaidro, ka jautājums par fabrikas atvēršanu Latvijā ticis vairākkārt cilāts un par to notikusi sarakstīšanās ar Ameriku.
Forda uzņēmuma vadība paskaidrojusi, ka viņa pieturas pie principa atvērt fabrikas tur, kur var ražot galvenā kārtā vietējam tirgum un mazākā mērā eksportam. Tā kā Latvijas automobiļu patēriņš vēl mazs, tad par fabrikas atvēršanu esot vēl par agru runāt, bet neesot izslēgta varbūtība, ka fabrika ar laiku tikšot atvērta.
Salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, mums tālu aizsteigusies priekšā Somija, kur uz katriem 87 cilvēkiem iznāk viens automobilis, bet pie mums – uz 570 cilvēkiem. (..) Nesen Forda fabrika uzbūvēta Helsinkos, kas apkalpos arī Igauniju. Polijas vajadzībām pašlaik jau ceļ fabriku Gdiņā. Arī Londonā Fords ceļ grandiozu fabriku, kas apkalpos Angliju ar viņas kolonijām.”