1924. gada 15. jūlijā 0

Pirms 90 gadiem, 1924. gada 15. jūlijā, Rīgā pacēlās gaisā tolaik sabiedrībā vēl nepazīstamā virsleitnanta Herberta Cukura pirmā paškonstruētā sporta lidmašīna “C1 “Auseklītis”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ūdensvīrs – orangutāns, Dvīņi – lapsa: kāds savvaļas dzīvnieks tu esi pēc zodiaka zīmes
Omīte noved līdz izmisumam telefonkrāpniekus, nogurdinot ar stāstiem par pīrādziņiem – jauns veids, kā tik galā ar noziedzniekiem 31
Viņi nebija muļķi: atklāj patieso iemeslu, kāpēc ziemeļkorejiešus tik steidzami aizvāca no frontes
Lasīt citas ziņas

Tā bija otrā neatkarīgajā Latvijā konstruētā un uzbūvēta lidmašīna (pirmā, kas tā paša gada 26. aprīlī pacēlās gaisā, bija Nikolaja Pūliņa “Sprīdītis”). “Jaunākās Ziņas” vēstīja: “Vakar pēc pusdienas lidotājs virsl. Cukurs pacēlās pirmo reizi ar savu jaunbūvēto sporta mašīnu un izdarīja riņķojumus virs aerodroma. Gaisā pēkšņi apstājās lidmašīnas motors, to no jauna palaist neizdevās un lidmašīna krita zemē. Visi bija pārliecināti, ka notiks smaga avārija, bet lidotājs tomēr nosēdās sveiks un vesels. Motorits, kas dzen mašīnu, ir par mazu tāda korpusa nešanai.” “Auseklītis” bija viegls koka, finiera un audekla lidaparāts, drīzāk motoplanieris. Cukurs ar šo trauslo konstrukciju tomēr veica vairāk nekā simts izlidojumu, tajā skaitā priecējot publiku Liepājas pludmalē.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.