Pirms 100 gadiem Latvijas valdības sēdē tika sadalītas kvotas valsts autogarāžas izmantošanai 0
Viesturs Sprūde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Pirms 100 gadiem Latvijas valdības sēdē tika sadalītas kvotas valsts autogarāžas izmantošanai, tas ir, cik katra no valsts varas institūcijām gada laikā tiesīga nobraukt.
Vislielākās iespējas tika dotas Saeimas priekštecei Satversmes sapulcei un tās priekšsēdētājam Jānim Čakstem – 15 000 km. Tad sekoja valdības vadītājs – arī ar 15 000 km. Ārlietu un Iekšlietu ministrijām katrai iedalīja pa 10 500 km, Satiksmes ministrijai 12 000 km, Zemkopības ministrijai 9000 km, Finanšu ministrijai un Valsts kontrolei katrai pa 6000 km, Tieslietu, Izglītības, Apsardzības (Aizsardzības) un Darba ministrijām katrai pa 3000 km gadā.
Kopējais attālums, ko valdības locekļi gada laikā drīkstēja nobraukt ar valsts autogarāžas spēkratiem, bija 96 000 km. Ja kāds no resoriem vēlējās izmantot zirgu transportu, tas autotransportam paredzēto finanšu daļu varēja izmantot arī tam.
Valsts autogarāža kā autonoms valsts uzņēmums tika izveidota 1922. gada sākumā ar galveno uzdevumu “pārvadāt valdības locekļus un amata personas; pārvadāt valsts mantas”. Atsevišķos gadījumos tas drīkstēja pārvadāt arī “privātpersonas un viņu mantas”. Kilometru kvotas bija nepieciešamas gan skarbo budžeta apstākļu dēļ valsts sākumos, gan arī tāpēc, ka iepriekš šad tad radās domstarpības, kam priekšroka auto izmantošanā.
Valsts autogarāža kā iestāde tika pilnībā likvidēta 1924./1925. gada gaitā, kad katram resoram jau bija savs autoparks. Likvidēšanas procesa sākumā valsts autogarāžā bija ap 20 vieglo un kravas auto.