1912. gada 19. decembrī. Svarīga stacija 1
Viesturs Sprūde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Pirms 110 gadiem (6. decembrī pēc vecā stila) Rīgā iesvētīja no ķieģeļiem būvēto jauno Zasaulauka staciju, kas nomainīja agrāko divstāvu koka ēku. Avīze ‘’Latvija’’ šajā sakarā atzīmēja: ‘’Jauno Zasulauka staciju iesvētīs šodien plkst. 1. No Rīgas plkst. 12 un 43 min. nolaidīs ekstra vilcienu, ar kuru uz Zasulauka staciju izbrauks Rīgas–Orlas dzelzceļa priekšnieka vietnieks Seredjinskis un citi augstāki dzelzceļa ierēdņi. Jauno Zasulauka dzelzceļa staciju pēc dzelzceļa inženieru plāniem cēlis būvju uzņēmējs Ķergalvs.’’
Zasulauka jeb sākotnēji Zasenhofas stacija bija svarīgs dzelzceļa mezglu punkts, jo no šejienes nodalījās 19. gadsimta 70. gadu sākumā būvētā preču un pasažieru līnija uz Bolderāju, kamēr 1877. gadā uzbūvētā Rīgas–Tukuma dzelzceļa līnija veda tālāk uz publikas pieprasīto Jūrmalu.
Līdz ar Jūrmalas virziena aktivizēšanos Zasulaukā bija palielinājies pasažieru skaits, kas prasīja jaunu stacijas ēku.
Tā laika presē var lasīt, ka atklāšanas dienā telpas pēc savas iniciatīvas lauru kokiem un ziediem bija izpušķojušas netālās Derica, Rībeļa un Tebela dārzniecības. Zasulauka stacijas pasažieru vestibils bija pat vēl plašāks nekā tābrīža Rīgas stacijā.
Tāpat kā īpašu atzīmēja plašo nodalījumu bagāžai un dzelzceļa darbiniekiem paredzētās kantora telpas. Stacijā bija divas biļešu kases, no kurām darbojās viena.
Otru varēja atvērt lielāka ļaužu pieplūduma gadījumos. Uzgaidāmā telpa bija sadalīta trīs zonās – pirmās, otrās un trešās klases pasažieriem. Vācu “Rigasche Zeitung” atzīmēja, ka trešajai klasei domātā tomēr esot pašaura un nākotnē tā būtu jāpaplašina. Svarīgs staciju elements tolaik bija bufetes.
Zasulaukam “tējas bufeti” solīja atvērt 1913. gadā, bet pēc tam ierīkot vēl lielāku stacijai piebūvētā jaunā spārnā.