8. Virtene 0
Daudziem bērniem nepieciešami plaši kontakti, saskarsme, bet viņi tomēr izvairās no tās. Šī nodarbe noderīga kautrīgiem bērniem vai palīdzēs iejusties jaunā grupā. Izgriežam no papīra rokās sadevušos cilvēciņu virteni. Cilvēciņiem var uzzīmēt sejas, uzrakstīt draugu, radu vai grupiņas bērnu vārdus. Tā veidojas metafora – “mēs esam kopā”.
9. Krāsas piliens
Izmanto stresa noņemšanai, lai atslābinātos, transformētu fiksāciju uz vienu notikumu, pieredzi, pārdzīvojumu. Pilina akvareļu krāsas ūdenī, vēro, kā tā izplūst, kādas figūras veido. Pēc tam aicini bērnu dejā parādīt, kādas bija krāsas pilienu kustības ūdenī.
10. Nospiedumi
Cilvēki, kas piedzīvojuši traumatiskas situācijas, mēdz „iesaldēt” savas emocijas, jo domā – labāk nejutīšu neko, jo tāpat kopā ar prieku var nākt arī sāpes, bailes un dusmas. Tāpēc vēl viena ļoti vienkārša videi draudzīga metode palīdzēs attīstīt iztēli un sajūtas. Iemērcam pirkstus tintē, krāsā vai biešu sulā, uzliek uz lapas vairāku pirkstu nospiedumus. Tad lūdzam bērnam – pabeidz šo zīmējumu, lai iznāktu cūka, trusis, gulbis, zivis…
11. Zīmēšana uz tumša vai melna papīra
Zīmē ar krītiņiem, pasteļkrāsām, guašu. Jebkura tēma. Šī metode palīdz transformēt trauksmi, izgaismo dziļi iekapsulējušās bailes. No pagātnes tumsas, no nezināmā un briesmīgā rodas kaut jauns un krāsains. Metafora: no tumšas nakts piedzimst jauna dzīve – diena.