Iet uz veikalu un pirkt daudz alkohola ir nedaudz kauns, bet internetā… Ošlejs par sociālo postu un valdības kļūdām 0
„Covid-19 laikā, kad mums vajadzēja ierobežot cilvēku plūsmu uz veikaliem, varbūt bija laba doma atļaut internetā tirgot alkoholu, bet kāpēc tagad tas tiek turpināts, man nav skaidrs. Mēs nevēlamies, ka cilvēki vairāk dzer.
Tāpēc jau uzlikām alkoholam akcīzes nodokli, lai piebremzētu kopējo alkohola lietošanas daudzumu,” par negatīvajām sekām alkohola tirdzniecībai internetā RīgaTV 24 raidījumā „Ziņu Top 5” sacīja ekonomists un uzņēmējs Jānis Ošlejs.
„Es domāju, ka alkoholiķiem ir nedaudz vairāk kauns iet uz veikalu un pirkt daudz alkohola, varbūt tas viņus nedaudz piebremzē,” uzskata Ošlejs un atgādina, ka alkoholisms mums kopumā esot sociāls posts, tāpēc jādomā, kā bremzēt tā patēriņu, bet tas, ka internetā turpinās alkohola tirdzniecība, esot nepareizi.
Otrs, kas ekonomistam liekas nepareizi – pirms Covid-19 alkoholam tika samazināta akcīze ar domu, ka mums esot ļoti liels bizness pierobežā – tirgot somiem alkoholu. „Bet tas bizness ir beidzies! Pierobežas veikalus somi un igauņi vairs nešturmē, jo nav tūrisma!” šābrīža apstākļus ieskicē Ošlejs.
Uz repliku, ka somi var alkoholu, kas Latvijā ir lētāks, nopirkt Latvijas internetveikalos, Ošlejs bija skeptisks sakot, ka viņu mācot šaubas, vai šādi somi nepārkāptu savu muitas likumdošanu.
„Esmu pārliecināts, ka Latvijā ir pienācis laiks paaugstināt akcīzi alkoholam vismaz tik daudz, cik Igaunijā, vai kā mums bija iepriekš. Šī nav tā nodokļu sfēra, kurā mums būtu jāsacenšas būt lētāki par igauņiem,” pārliecināts ir ekonomists.