Kolēģi vērtē ar šaubām 5
Citi pasažieru pārvadātāji un Valsts kontrole ļoti kritiski vērtē uzņēmuma noteikto 1,20 eiro lielo viena brauciena pašizmaksu. Arī budžeta ieņēmumos redzams, ka ienākumi no biļetēm sedz vien 24% no izdevumiem.
“Visnecaurspīdīgākais uzņēmums Latvijā. Neviens pārvadātājs īsti nevēlēsies pat komentēt tā darbību, jo visur ir jūtams, ka to aizstāv gan zināmi, gan nezināmi aizstāvji. Domāju, ka daudziem no tā kaut kas atlec… ” teic Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs. Uzņēmējs vērš uzmanību, ka “Rīgas satiksmes” viena kilometra pašizmaksa, viņaprāt, ir tāda pati kā ārzemēs – tuvu trīs eiro, kamēr pārējiem pārvadātājiem tā veido aptuveni vienu eiro. “Neviens mēģinājums kaut ko vairāk uzzināt par “Rīgas satiksmes” patiesajiem tēriņiem nav devis rezultātus,” teic U. Kolužs. Viņš papildina: “Viņu transporta atjaunošanas programmas ir pilnīgi citādas nekā pārējiem. Mēs tikai varam sapņot par līdzīgu transporta parka atjaunošanu. Ne tik sen mēģināja atklāt ar autobusu saistīto korupcijas lietu, kas atkal pieklususi. “Rīgas satiksme” ir arī politisks instruments partijas “Saskaņas centrs” nākšanai pie varas Rīgas, pretī dodot aizstāvību un darījumu slepenības saglabāšanu. “Rīgas satiksme”, manuprāt, ir arī vieta, kur var iekārtot vajadzīgus cilvēkus, tos labi atalgojot, un kur iespējams pasmelties līdzekļus politiskām kampaņām… Viss ir sarežģīti…” tā Kolužs.
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas izpilddirektors Ivo Ošenieks sava asociācijas biedra darbošanos komentēt nevēlējās. Viņš vien norādīja, ka partija “Saskaņa” bremzē Autopārvadājuma likuma labojumu apstiprināšanu, kas ļautu ierobežot neregulāros pārvadātājus.