Sadārdzinājuma iemesli 5
Atgādināšu, ka Rīgas dome pērn 25. septembrī lēma no 1. janvāra sabiedriskā transporta biļetes cenu celt līdz 1,20 eiro, kas atbilstot vienas biļetes pašizmaksai, vienlaikus nosakot rīdziniekiem 50% atlaidi. Tādējādi rīdzinieki agrāko 0,71 eiro vietā maksātu 0,60 eiro, bet pārējiem, ieviešot diferencētās cenas, būtu jāmaksā dubultā.
Ar šādu soli Rīgas dome vēlējās panākt, lai cilvēki, kas ikdienā dzīvo un strādā Rīgā, šeit arī deklarētu savu dzīvesvietu, tādējādi Rīgas budžetā nonāktu šo cilvēku maksātais iedzīvotāju ienākuma nodoklis. Lai iedzīvotājus motivētu, Rīgas dome 2013. gada nogalē izvērsa plašu reklāmas kampaņu, izlietojot 300 000 eiro, un solīja vienu bezmaksas mēneša biļeti ikvienam, kas deklarēsies Rīgā līdz 31. decembrim. Deklarējās vairāk nekā 10 000 cilvēku, kas saņēma Rīdzinieka karti, kuras lietotājiem solīja lielas atlaides. Patlaban tās var saņemt vairākās slimnīcās un Rīgas Zooloģiskajā dārzā. Bet biļetes cena visiem pasažieriem Rīgas sabiedriskajā transportā palika vienāda – 0,60 eiro par braucienu.
Lai gan Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un Rīgas dome vienojās, ka kopējā darba grupa domes vadībā gatavos labojumus pašvaldību likumā par īpašu statusu galvaspilsētai, tomēr visa gada laikā darba grupa nav tikusies, vakar vēstīja ministra Kaspara Gerharda preses sekretārs Arnis Zacmanis. Viņš uzsvēra – prasītie 15 miljoni eiro ir balstīti uz “Rīgas satiksmes” aprēķinu. “Risinājums jāmeklē pašvaldību izlīdzināšanas fondā,” tā A. Zacmanis.