Parādu piedzinējiem pievelk grožus 0
Ministru kabinets otrdien atbalstīja grozījumus parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēju licencēšanas kārtībā, kas paredz, ka turpmāk parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējiem būs jāpierāda finansējuma tiesiskā izcelsme.
Tikai legāls finansējums
No noteikumu grozījumiem izriet, ka turpmāk, lai saņemtu licenci parāda atgūšanas pakalpojumu sniegšanai, parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējiem būs dokumentāri jāspēj pierādīt, ka ir izvērtēta piesaistītā finansējuma atbilstība noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas prasībām un piesaistītā finansējuma tiesiskā izcelsme.
Piemēram, kā viens no šādiem pierādījumiem varēs būt aizdevuma līgums, par kuru cesijā tiek iegādāts parādu portfelis.
Savukārt licenci nevarēs saņemt parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēji, kuri nespēs pierādīt piesaistītā finansējuma tiesisko izcelsmi.
Tas nozīmē, ka parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējiem, kuri vēlēsies saņemt licenci parāda atgūšanas pakalpojumu sniegšanai, būs jāsniedz visa nepieciešamā informācija, lai Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) varētu gūt pārliecību par piesaistītā finansējuma tiesisko izcelsmi.
Parādu piedziņu nevarēs veikt naudas atmazgātāji
Vienlaikus licenci parāda atgūšanas pakalpojumu sniegšanai arī nevarēs saņemt, ja parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs vai kāds no padomes vai valdes locekļiem vai pārstāvēttiesīgajiem biedriem vai tā darbinieki būs sodīti par normatīvo aktu pārkāpumiem noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas jomā.
Tāpat grozījumi regulējumā paredz, ka turpmāk, lai saņemtu licenci parāda atgūšanas pakalpojumu sniegšanai, parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzēja uzņēmuma padomes vai valdes loceklis vai pārstāvēttiesīgais biedrs nedrīkstēs būt persona, kurai ir atņemtas tiesības veikt visu veidu vai noteikta veida komercdarbību vai kurai būs piemērots administratīvais sods – ierobežojumi ieņemt noteiktus amatus.
Paredzams, ka noteikumu izmaiņas radīs administratīvo slogu 29 licenci saņēmušiem parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējiem, kā arī tiem parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējiem, kas vēlēsies iegūt licenci.
Administratīvais slogs palielināsies arī PTAC, kas nodrošinās sniegtās informācijas pārbaudi un uzraudzību.