“100 soļu garumā uzstādītas 13 ceļa zīmes.” Rīga un tās projekti nebeidz pārsteigt iedzīvotājus 42
Rīga nebeidz pārteigt! Kāda projekta ievaros, 100 soļu garumā, uzstādītas veselas 13 ceļa zīmes. Par projektu “Gaišais ceļš” savā “Facebook” profilā raksta fotogrāfs Aivars Liepiņš.
Daloties ar fotogrāfijām, viņš raksta: “Nezinu, kā šo vietu kādreiz sauca. Agrāk tas bija zālājs blakus Kalnciema ielas pārvadam, kuram pāri gāja iemīta taciņa. Tagad es zinu. Šī vieta saucas “Gaišais ceļš”.
Gaišais ceļš (nomērīju) ir tieši simts manu soļu garš. Gaišais tas noteikti ir, jo tur ievilkta elektrība un uzstādīti četri moderni apgaismes stabi.
Ceļš moderns, visām mūsdienu prasībām atbilstošs. Velosipēdistiem veloceliņš. Gājējiem blakus savs celiņš, kurš piemērots arī neredzīgajiem gājējiem.
Bet redzīgajiem, lai tie simts soļu garumā neapmaldītos, uzstādītas trīspadsmit ceļa zīmes. Kā kādreiz teica – nieks, bet patīkami. Varam atļauties.”
Arī citi cilvēki komentāru sadaļā neslēpa savu izbrīnu par projektu.
Kā Rihards raksta: “Sālīti, toties redz, kur piķis ierakts.”
Mārīte savukārt vērsusies pir Rīgas domes ar jautājumu: “Jums ir ko teikt (par mūsu nodokļu naudu)?”
Aivars savu ierakstu papildināja ar viedokli: “Vai vari iedomāties cik daudzo nodokļu maksātāju naudas šim simts soļu brīnumam iztērējuši tie, kuriem nav jādomā, kā nopelnīt, nomaksāt nodokļus. Es arī tur ar velosipēdu braucu. Nav tur nekāda velo celiņa ne pirms, ne pēc. Un gājēji starp bedrēm un dažkārt peļķēm ložņā gan pirms, gan pēc “gaismas ceļa”. Simts soļu brīnums. Var pilsoņi vizināties turp atpakaļ turp atpakaļ. Droši. Zīmes saliktas, to ir daudz, un ja tās ievēro, nelaimei nevajadzētu būt.”
Kā var lasīt publiski pieejamā informācijā par projektu “Gaismas ceļš”, tā mērķis ir labiekārtot un izveidot betonētu celiņu. Projekta pieteikumā norādītās izmaksas ir 37 559.40 eiro.
“Projekts paredz likvidēt situāciju, kad Kalnciema, Mazās Nometņu, Krūzes, Lielirbes un Kauguru ielās dzīvojošiem vai strādājošiem, kā arī tālāk ejošiem, vai ar velosipēdiem, vai skūteriem braucošiem cilvēkiem līdz šim bija jāpārvietojas pa zālājā iemītu un iebrauktu taku, lietus laikā dubļainu un vakarā un naktī neapgaismotu, ziemā vienkārši sniegotu lauku.
Apgaismoti betonēti celiņi atgriezīs mūsdienu kvalitātē apt. kopš 1970. gada uz 50 gadiem zaudēto komfortu.”