4.Esi konkrēts. Vispārīgas lietas nereti mēdz auditoriju iemidzināt. Tāpēc esiet konkrēts! Ja vēlaties akcentēt kādu darba ikdienas situāciju, labāk sākumā to dramatizējiet caur kādu visiem zināmu mazāk patīkamu notikumu, tad īsi pasakiet savus personīgos emocionālos pārdzīvojumus un finalizējiet ar to, kā kolēģiem iesaistoties, situācija tika izlabota. Visi notikumu atcerēsies, un katrs sajutīsies vajadzīgs un piederīgs kolektīvā, kurā katrs gals ir nevis beigas, bet sākums kaut kam jaunam. 0
5.Pārsteidz. Ikvienā kolektīvā ir cilvēki, kuri parasti paliek aizkadrā. Izcel viņus. Lai atzinība svētkos tiek arī tiem cilvēkiem, kuri uzņēmumā ir kā skrūvīte un kuru ikdiena parasti paiet bez starmešiem un fanfarām.
6.Uzsver panākumus. Tosts nav īstais brīdis, lai kavētos gada atskatā. Taču tas ir piemērots brīdis, lai atzītu un izceltu galvenos panākumus. Bet esi īss. Netērē tam vairāk kā vienu minūti.
7.Izvairies no pesimisma. Pat, ja uzņēmumam klājas grūti, nevajag svētku pasākumā to izcelt. Var, protams, atzīt, ka situācija ir sarežģīta, taču labāk to darīt ar optimistisku pieeju, tā vairojot arī pārējos uzņēmuma darbiniekus optimismu, kas jau ir ceļš uz uzvaru.
8.Jokos esi oriģināls. Var, protams, izmantot dažādas spēles un viktorīnas, lai uzlabotu vispārējo jautrības līmeni. Taču labāk būt oriģinālam, kaut vai noraksturojot katru aizvadītā gada mēnesi vienā teikumā. Taču te noteikti vēlreiz jāatceras – runājiet īsi.
9.Atceries par kolēģu ģimenēm. Ja darba ballītē viesojas arī darbinieku ģimenes locekļi, atcerieties pateikties viņiem, jo visbiežāk tieši viņi ir tie, kas mājās izjūt visus darbinieku darba dzīves panākumus un neveiksmes.
10.Tosta saturs. Katrs tosts uzdod toni nākamajam tostam, tāpēc atcerieties – no ikviena jūsu tosta būs atkarīga kopējā ballītes atmosfēra, pacilātības un prieka sajūta, ka arī tas ar kādu enerģijas un optimisma lādiņu darba kolektīvs uzsāks jauno gadu.