Valsts ieņēmumu dienesta ēka.
Valsts ieņēmumu dienesta ēka.
Foto: Ieva Makare/LETA

No 2020. gada ienākumus varēs deklarēt tikai elektroniski 1

No 2020.gada 1.janvāra iedzīvotāji varēs iesniegt gada ienākumu deklarācijas un citus dokumentus Valsts ieņēmumu dienestā (VID) tikai elektroniski, izmantojot tā uzturēto elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Tos iedzīvotājus, kuri līdz šim iesnieguši deklarācijas tikai papīra veidā un kuri EDS neprot lietot, VID sola nākamā gada laikā pamācīt un praktiski parādīt, kā tas pareizi jādara.

Iedzīvotāji, kuriem pašiem nav datoru un kuri neprot tos lietot, jau pašlaik var saņemt praktisku palīdzību deklarāciju iesniegšanā VID klientu apkalpošanas un Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai iesniegtu dokumentu elektroniski, iedzīvotājiem vispirms būs jāreģistrējas VID kā EDS lietotājiem. To var izdarīt:

– iesniedzot VID iesniegumu papīra veidā un uzrādot pasi vai identifikācijas karti, piecu darba dienu laikā VID reģistrēs iesniedzēju kā EDS lietotāju un uz EDS iesniegumā norādīto elektroniskā pasta adresi nosūtīs lietotājvārdu un sākotnējo paroli.

Saņemot lietotājvārdu un sākotnējo paroli, varēs sākt izmantot EDS;

– tiešsaistē bez VID starpniecības, izmantojot kādu no portālā www.latvija.lv piedāvātajām iespējām – internetbanku, elektronisko identifikācijas karti (eID) vai drošu elektronisko parakstu (eParakstu).

VID statistika liecina, ka kopš 2014. gada aptuveni piektā daļa visu gada ienākumu deklarāciju ik gadu tiek iesniegtas papīra veidā. Piemēram, 2017.gadā no 529 253 gada ienākumu deklarācijām, kuras iesnieguši iedzīvotāji, kuri nav saimnieciskās darbības veicēji, 103 152 bija iesniegtas papīra veidā.

Papīra veidā saņemto deklarāciju pieņemšana un ievadīšana nodokļu uzskaites sistēmā valstij iznāk dārga. Tikai pagājušajā gadā vien VID tai esot iztērējis vairāk nekā divus miljonus eiro. Vienas papīra veidā iesniegtās GID saņemšana, neņemot vērā datu pārbaudi un nodokļa atmaksas procesu, maksā 8,84 eiro.

No 2019.gada iesniegto gada ienākumu deklarāciju skaits var ievērojami pieaugt, ņemot vērā, ka no 2018. gada 1. janvāra ir spēkā likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” grozījumi.

Reklāma
Reklāma

Tie paredz gada diferencētā neapliekamā minimuma vai progresīvās likmes piemērošanu ienākumiem, no kuriem to izmaksas vietā ieturams iedzīvotāju ienākuma nodoklis.

Neko nemainot, iznākumā papīra veidā saņemto deklarāciju pieņemšana un ievadīšana nodokļu uzskaites sistēmā kļūtu vēl dārgāka.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.