Neaizmirsti – riteņi te tikai divi! 0
Viņnedēļ sporta kompleksā “333” bija savesti visi konkursa “Latvijas gada motocikls” 24 braucamie.
Kā vēlāk smējāmies, “šīberis” sākumā visiem bija vaļā, bet pēc kāda desmitā motocikla nomēģināšanas tas jau gāja ciet: juka prāts no dažādo kategoriju braucamajiem, un nevarēja vairs maņas īsti novērtēt, kas ir un kas nav labi.
Neesmu sporta un jaudīgo ielas motociklu fans un speciālists, tāpēc lielāku uzmanību pievērsu enduro un ceļojuma tipa braucamajiem. Visvairāk pārsteidza: sēdi uz motocikla, bet braucot jūties kā automašīnā, kam logi vaļā (vienreiz pat reāli refleksi nobruka un gandrīz aizgāju pa pieskari – divu riteņu braucamais tomēr jāvada savādāk nekā četru riteņu).
Piemēram, BMW R 1200 RT ar apsildāmo sēdekli un rokturiem, navigāciju, audiosistēmu, elektriski maināmu vējstikla augstumu, gudrām bremzēm un tamlīdzīgi.
“Harley–Davidson” modelis “Electra Glide Ultra Classic” iet vēl tālāk. Vispirms ar cenu – 27 000 eiro, tad ar mēraparātu paneli un bagāžnieku ietilpību – kā normālai mazlitrāžas automašīnai. Arī bremzes pedālis un pati sēdēšana principā kā automobilī. Motocikla svars tuvojas pustonnai, dzinēja jauda – kā vidējas klases automašīnai 1700 kub. cm. Ja gribat kāda hārlīša cienītāju pakaitināt, tad ātrumi gan lepnajam braucamrīkam slēdzas ar labu gājienu un klikšķi – kā krievu emkai. Bet tas, kā man paskaidroja speciālisti, piederas pie vēsturiskās hārļa dzinēja konstrukcijas. Un laikam arī stila, ko ne jau es spēju novērtēt.
Pirmie balsošanas rezultāti liecina, ka izteiktu līderu nav. Toties ir viens kritušais no žūrijas: kāds mežā nenovaldīja enduro mocīti un salauza kāju…