LTV žurnālista bizness ar aizliegtiem paņēmieniem? Aizdomas par tīšu avāriju izraisīšanu 33
Vakar Latvijas Televīzijas pirmā kanālā programmā notika pēkšņas izmaiņas – raidījuma “Aizliegtais paņēmiens” vietā rādīja dokumentālo filmu “Cilvēku orgānu tirgus”. Kāpēc? Tāpēc, ka kāds no šī raidījuma žurnālistiem pats, iespējams, aizrāvies ar aizliegtiem paņēmieniem. Apdrošinātāji uzskata, ka viņš un viņa paziņas, iespējams, apzināti iesaistoties ceļu satiksmes negadījumos, nodarbojušies ar apdrošināšanas atlīdzību izkrāpšanu.
Šis žurnālists Andris Zvaigzne kopš vakardienas vairs LTV nestrādājot, apliecināja raidījuma “Aizliegtais paņēmiens” veidotājs Guntis Bojārs. Arī viņa rīcībā nonākusi šāda pati informācija no apdrošinātājiem, kas gan esot jāpārbauda. Taču, lai ar aizdomām nemestu ēnu uz LTV reputāciju, nolemts ar šo žurnālistu darba attiecības izbeigt. Jāpiebilst, ka vakardien plānotā raidījuma “Aizliegtais paņēmiens” temats arī bijis par apdrošināšanu, un, kā apliecināja G. Bojārs, tieši A. Zvaigzne bijis šī temata ierosinātājs.
32 gadus vecajam Andrim Zvaigznem, spriežot pēc viņa profila attēla “Facebook”, patīk auto un autobraukšana. Taču saraksts, kas nonācis “LA” rīcībā, liecina, ka uz ceļa viņu kā autobraucēju vajā nelaimes. Kā jauns cilvēks var regulāri iekulties tik daudzos ceļu satiksmes negadījumos – kopš 2012. gada līdz šim brīdim – 24 reizes, tostarp 2014. gadā – 15 reizes! Turklāt sešas reizes mēneša laikā un vienudien – pat divas reizes pēc kārtas. Un vienmēr vainīgs ir cits braucējs.
Aizdomīgs ir arī ceļu satiksmes negadījumu raksturs. Visbiežāk iebraukts sānos priekšā braucošajam auto, kad tas mainījis joslu virzienā pa labi. Priekšā braucošais, protams, atzīts par vainīgu. Tāpat Zvaigzne, atrodoties uz galvenā ceļa, iebraucis sānos auto, kas braucis no mazāk svarīga ceļa uz galveno. Vairākas reizes uzbraukts auto, kad tas atpakaļgaitā braucis ārā no stāvvietas.
Apdrošināšanas firmu pārstāvji uzskata, ka šie ceļu satiksmes negadījumi ir izraisīti mākslīgi, lai iedzīvotos uz civiltiesiskās apdrošināšanās izmaksām – no starpības, kas tiek izmaksāta un kas reāli tiek ieguldīta auto remontā.
Taču ne A. Zvaigzne, ne kāds cits par vainīgu krāpšanā vai citā nelikumīgā darbībā nav atzīts.
To, ka apzināti braukts virsū, ļoti grūti pierādīt. Tomēr pagājušā gada 12. aprīlī situācija mainījās. Apdrošinātāji atteicās maksāt, jo paša A. Zvaigznes nofilmētajā un apdrošinātājiem piegādātajā video redzams, ka pirms sadursmes un sadursmes laikā ar priekšā braucošo auto viņš nebremzē, bet palielina ātrumu. Jāpiebilst, ka priekšā braucošajā automašīnā atradās bērns, kurš pēc autovadītājas (viņa tika atzīta par vainīgu, jo mainīja joslu) teiktā, joprojām pārdzīvojot triecienu.
Saņemot no apdrošinātājiem atteikumu, Zvaigzne esot piedraudējis ar televīzijas uzsūtīšanu, kur viņš strādājot. Pagājušā piektdienā apdrošinātāju un policijas pārstāvis tika uzaicināts uz raidījuma “Aizliegtais paņēmiens” ierakstu. Tad arī raidījuma vadītājam G. Bojāram apdrošinātāji uzrādījuši savus apkopotos datus, kas parāda A. Zvaigznes biežo iesaisti ceļa satiksmes negadījumos.
Transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics stāsta, ka minētajā 12. aprīļa gadījumā viņi bijuši apdrošinātāju pusē: “Video redzams, ka Zvaigzne it kā ievēro ceļu satiksmes noteikumus, bet ne līdz galam: kad autovadītāja maina joslu, viņš piedod gāzi, nesignalizē, neko nedara, lai izvairītos no sadursmes, bet dara visu, lai avārija izskatītos pēc iespējas iespaidīgāka. Birojā strādāju kopš 1997. gada, bet pirmoreiz kaut ko tādu redzu. Par šo cilvēku no apdrošinātājiem man bija informācija jau iepriekš. Man ir sarakstiņš, kurā redzu, cik bieži Zvaigzne iekuļas avārijās, pats nebūdams vainīgs. Viņš nav notiesāts, tāpēc nevaru viņu apvainot. Bet izskatās pēc naudas pelnīšanas veida. Es tiešam nevaru iedomāties, kā viens cilvēks var būt iesaistīts tik daudzos negadījumos.”
Pats A. Zvaigzne sarunā ar mani neatzīst, ka negadījumi būtu speciāli sarīkoti. “Ko nozīmē mākslīgi? Ja cilvēks mani nepalaiž krustojumā, neievērojot zīmi “Dodiet ceļu”, kas tur mākslīgs?” viņš man prasa un piebilst: ”Nekur nav rakstīts, cik man avāriju drīkst vai nedrīkst būt!”
Visu rakstu lasiet 9. februāra “Latvijas Avīzē” vai “Latvijas Avīzes” e-izdevumā.