Latvijā piektdaļa sociālo tīklu lietotāju izmanto tos saziņai ar uzņēmumiem 0
Latvijā piektdaļa jeb 20,6% sociālo tīklu lietotāju izmanto tos saziņai ar uzņēmumiem, liecina digitālās aģentūras “Click” sadarbībā ar interneta pētījumiem un aptauju veicēju “H+K Research” veiktā aptauja.
Tā rāda, ka visaktīvāk šo iespēju izmanto cilvēki vecumā no 18 līdz 29 gadiem – viņu vidū 25,2% lietotāju ir vērsušies pie uzņēmuma pēc konsultācijas vai palīdzības sociālajos tīklos.
Vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem šādu iespēju izmantojuši 22% aptaujāto sociālo tīklu lietotāju, bet vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem – 19,1%. Zemākā aktivitāte bijusi 50 gadus un vecāku cilvēku grupā – šo iespēju izmantojuši 15,7%.
Kā uzskata “Click” vadītājs Māris Reliņš, pieprasījums pēc kvalitatīva klientu servisa sociālajos tīklos ievērojami pārsniedz daudzu uzņēmumu spēju to adekvāti nodrošināt. Nereti klients tiek novirzīts uz tradicionālo “palīdzības tālruni” vai klientu apkalpošanas centriem. Viņa vērtējumā labs klientu serviss sociālajos tīklos ir nebeidzama uzņēmuma reklāmas kampaņa, jo ikviens var sekot līdzi sarunām starp uzņēmumiem un to sekotājiem.
Pēc uzņēmuma norādītā, Latvijā visaktīvāk izmanto tādus sociālos tīklus kā “Draugiem.lv”, “Facebook” un “Twitter”. “Draugiem.lv” aprīlī apmeklēja ap 614 000 lietotāju, “Facebook” ir reģistrējušies 350 000 lietotāju no Latvijas, bet “Twitter” lietotāju skaits precīzi nav zināms. Aģentūra lēš, ka tas varētu būt no 70 000 līdz 100 000.
Aptauju veica “H+K Research” ar tiešsaistes paneļa starpniecību. Aptaujā piedalījās 993 cilvēki. Tai skaitā no Rīgas bija 41,8%, bet ārpus Rīgas dzīvo 58,3% aptaujāto. No respondentiem 56,1% bija sievietes, 43,9% – vīrieši.