Foto – Andris Ozoliņš

Kā novietot velosipēdu tā, lai būtu ērti un netraucētu? 0

Velosipēdu popularitātes pieaugums rada nepieciešamību pēc velonovietnēm. Sabiedriskās vietās speciālos statīvos savu braucamo varam pieķēdēt laikā, kad strādājam birojā vai iepērkamies lielveikalā, taču privātmājās bez garāžas un pilsētas daudzdzīvokļu māju dzīvokļos velosipēda novietošana nereti rada problēmas. Starp citu, daudzdzīvokļu māju kāpņu telpās un gaiteņos savu braucamo atstāt ir riskanti, jo tā tiekot pazaudēts līdz pat 75% velosipēdu…

Reklāma
Reklāma

Drošība

“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Lasīt citas ziņas

Svarīgi ir izvēlēties pareizo slēdzeni tā piestiprināšanai pie velostatīva. Maza šķērsgriezuma laukuma trošu pinums ir viegls un ērti transportējams, tomēr tas palielina nozagšanas risku, jo trosi var pār­kniebt ar parastām knaiblēm. Izrādās, arī tērauda ķēdes bez apdares prasmīgam zaglim iespējams pāris sekundēs salauzt, izmantojot sasaldēšanu ar speciāliem gāzes baloniņiem. Tāpēc labāks pieslēguma risinājums ir stingra metāla ķēde ar apdari, kura aizsargā pret konstrukcijas salaušanu. Speciālisti rekomendē īpaši izturīgos U veida stiprinājumus, vislabāk izmantot divus stiprinājumus.

Jārēķinās, ka arī laba slēdzene pilnībā nespēj aizsargāt velosipēdu no pieredzējuša garnadža – tā tikai aizkavēs procesu uz kādu laiku. Tāpēc liela nozīme ir vietai, kurā izvieto velosipēdu statīvus. Tai jābūt labi pārredzamai, lai zādzības mēģinājuma gadījumā kāds varētu paziņot policijai par notiekošo.

CITI ŠOBRĪD LASA

Svarīgs drošības faktors ir pats statīvs. Vietās, kur mazs nozagšanas risks (piemēram, slēgtajos pagalmos), noder zemā tipa velostatīvi, kuros fiksējas priekšējais velosipēda ritenis. Taču zemā konstrukcija neļauj velosipēdu pieslēgt pie rāmja, tāpēc pastāv risks atgriežoties atrast tikai priekšējo riteni. Labāki ir augstā tipa statīvi un dažāda dizaina stabveida konstrukcijas, kas ļauj pieslēgt velosipēdu arī pie rāmja. Populārākie ir dažādas konfigurācijas apgriezta U veida statīvi. Iegādājoties statīvu, jāskatās, kāds ir tā materiāls, konstrukcija un stiprinājuma veids, lai garnadzis neaiznestu braucamo ar visu statīvu.

Tāpat svarīgi, lai statīvs atrastos speciālā nojumē (būve jāsaskaņo ar pilsētas būvvaldi), jo mitrums un lietus var negatīvi ietekmēt velosipēda tehnisko stāvokli. Standarta variantā velonojume ir klāta ar caurspīdīgu polikarbonāta jumtu, kas to padara vizuāli vieglu. Pasūtot nojumi daudzdzīvokļu ēkā, jārēķinās, ka velosipēdu īpašnieku skaits augs, tātad labāk uzreiz veidot to ar rezervi. Ja vēlas, velosipēdu nojumi var būvēt no smalka metāla sieta un ar aizslēdzamām durvīm, kā arī pasūtīt pēc individuāla projekta. Ar velostatīvu un velonovietņu izgatavošanu un tirdzniecību nodarbojas daudzas firmas, piemēram, SIA “Metāla darb­nīca”, SIA “Uhh design”, SIA “BUVVide”, SIA “Tehnika – R” u. c., arī “Rīgas satiksme” veiksmīgi ražo velosipēdu statīvus. Pasūtot pie metālmākslinieka, var iegūt īstu pagalma dekoratīvo akcentu.

“Prestižas firmas piedāvās izturīgus, kompaktus un drošus velosipēdu statīvus un novietnes no cinkota tērauda,” stāsta AS “Aj produkti” eksperts Mikus Beķeris. “Cinkots tērauds nodrošina statīvu no oksidēšanās jeb rūsēšanas, kā arī samazina velosipēda nozagšanas risku. Ja velosipēdi paredzēti ilgstošai uzglabāšanai, vislabāk iegādāties arī velosipēdu nojumes, lai braucamos aizsargātu no nelabvēlīgiem laikapstākļiem, kas var būtiski ietekmēt velosipēdu tehnisko stāvokli. “AJ produktu” piedāvātie velosipēdu statīvi ir izgatavoti kompakti, lai uz viena statīva var izvietot pēc iespējas vairāk velosipēdu, kā arī tie piemēroti praktiski visiem velosipēdiem, jo statīvos var izvietot velosipēdus ar riepas biezumu no 35 līdz 45 mm.”

Dzīvoklī

“Lai velosipēds dzīvoklī nemaisītos pa kājām, to visbiežāk uzkar uz speciāliem kronšteiniem, kas veloveikalos maksā, sākot no 25 eiro. Pārdod arī statīvus, kas vairākos līmeņos tur vairākus velosipēdus. Nevajag aizmirst, ka ir arī speciāli divriteņu statīvi, kurus piestiprina automašīnai. Velosipēds mazāk traucēs, ja tam pirms uzkāršanas sagriezīs stūri paralēli korpusam,” iesaka veloveikala “Trase” eksperts Artis Šics.

Reklāma
Reklāma

Veloturētāju izskats ir daudzveidīgs, tos gatavo no metāla, koka un plastmasas dažādās krāsās. Ir veloskapis un veloplaukts, kur ir neliela lādīte sīkumiem. Istabās ar augstiem griestiem velosipēdus var glabāt, piekārtus tieši virs galvas. Sava kompaktuma dēļ aizvien populārāki kļūst saliekamie divriteņi, kas aizņem maz vietas un ērti novietojami priekšnama skapī. Turklāt daudzi ražotāji piedāvā arī īpašas somas šo divriteņu iepakošanai.

Mūsu klimatiskajos ap­stākļos velosipēda izmantošana parasti beidzas oktobrī un atsākas marta beigās, līdz ar to katru rudeni aktuāls jautājums par tā uzglabāšanu ziemas periodā. Ņemot to vērā, daudzi ar veloservisu saistīti uzņēmumi piedāvā pakalpojumu – uzglabāt pa ziemu velosipēdus speciālās velogarāžās ar iespējamu tehnisko apkopi un sagatavot sezonas sākšanai. Šo pakalpojumu piedāvā firmas “Velomājas”, “Vellapēda”, “Velloprofs”, velodarbnīca-dizaina studija “Miit Works”, veloveikals “Trase” un citas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.