Publicitātes foto

Dailes teātrī debitē krievu scenārists Ostrovskis 3

Dailes teātra Mazās zāles šosezon pirmā pirmizrāde – neparasta. Izrāde “Divi kapteiņi” ir krievu scenārista Genādija Ostrovska pirmais solis teātra režijā un debija Latvijas skatuves mākslā. Režisors teātra skatītājiem piedāvās grotesku Jaungada komēdiju.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Genādijs Ostrovskis (1960) ir krievu scenārists, kino režisors un producents. Viņa filmu scenāriji saņēmuši virkni kino balvu, un pēc tiem savas filmas veidojuši vairāki režisori: Pāvels Lungins, Valērijs Todorovskis, Filips Jankovskis. Arī izrādes “Divi kapteiņi” scenāriju sarakstījis pats režisors, turklāt tas jau iepriekš tapis arī paša autora veidotā kino versijā.

Izrādes darbība norisinās Jaunā gada priekšvakarā 31. decembrī, Maskavā, kur notiek visneiedomājamākās lietas un satiekas cilvēki, kuri citādi nekad nesatiktos. “Te ir neveiksmīgs zaglis, neveiksmīgs pašnāvnieks, neveiksmīgi mīlētāji un pat apšaubāma izskata pingvīni un Baltais lācis,” vēsta izrādes pieteikums.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Esmu ļoti pateicīgs Dailes teātrim par iespēju veidot savu pirmo teātra izrādi šeit,” saka režisors Genādijs Ostrovskis. “Varu teikt, ka kino un teātra veidošanas pieredzes ir it kā līdzīgas, tomēr reizē – pilnīgi atšķirīgas. Tas, ko veidoju, no vienas puses, ir dēvējams par Jaungada komēdiju, no otras – tā tomēr nav tipiska komēdija. Tā nav arī melodramatiska, drīzāk – groteska komēdija. Dailes teātrī ir lieliski aktieri. Esmu laimīgs, ka man ir izdevība strādāt ar Lauri Subatnieku, viņš ir pasaules līmeņa aktieris, tāpat arī pārējie izrādes aktieri ir spēcīgas personības. Man ļoti iepatikās Agnese Zeltiņa – gan kā skaista sieviete, gan kā interesanta personība. Turklāt viņa lieliski atbilda lugas personāža tipāžam.”

Dailes teātra galvenais režisors Dž. Dž. Džilindžers norāda – krievu režisora veidotā izrāde ir viens no soļiem, ko teātris sper starptautiskas aprites virzienā. “Šobrīd mūsu metode ir aicināt dažādus viesrežisorus. Katram no viņiem ir sava, atšķirīga darba metode. Strādājot ar viņiem, aktieri kļūst daudz elastīgāki, mobilāki. Varu teikt, ka šobrīd mūsu trupa ir pilnbriedā, ļoti jaudīga – vairākus gadus arī esam bijuši spiesti ļoti intensīvi strādāt, jo valsts dotācija bijusi nepietiekama. Tāpat mums vajadzīgi jauni izaicinājumi. Pavasarī piecas dienas uz Dailes teātri aicināsim starptautiskus teātra ekspertus. Protams, mūsu pamata adresāts ir un paliek latviešu skatītājs. Tāpēc arī aicinām ārzemju režisorus uz šejieni, lai ir interesanti gan aktieriem, gan skatītājiem.”

“Par Genādiju man ieminējās fotogrāfs Oļegs Zernovs, Genādijs atbrauca uz Rīgu, iepazināmies. Pēc pāris viņa filmu noskatīšanās un personiskas tikšanās sapratu, ka viņš ir ļoti erudīts cilvēks. Viņš izteica vēlmi pirmoreiz kaut ko pamēģināt teātrī. Sākumā bija filmas scenārijs, pēc kura viņš vēlāk veido lugu. Varam lepoties, ka mūsu teātrī savu darbu iestudē pats režisors. Šobrīd viņam ir pilnīga brīvība, veidojot iestudējumu – viņa radošajā darbā nejaucos.”

Varbūt noder

Režisors – Genādijs Ostrovskis.

Scenogrāfs – Kristians Brekte.

Kostīmu māksliniece – Anna Heinrihsone.

Lomās: Ģirts Ķesteris, Lauris Subatnieks, Lauris Dzelzītis, Dārta Danēviča, Intars Rešetins, Agnese Zeltiņa, Inita Dzelme, Aminata Diarra, Hugo Lejiņš, Edgars Baburs, Krišjānis Upmalis, Sarmīte Rubule, Ivars Auziņš, Mārtiņš Poš, Aldis Siliņš, Dainis Gaidelis.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.